actualité du groupe

dernières actualités de publicis groupe

actualité publicis groupe

Publicis Groupe : Résultats du premier semestre 2016

Ce premier semestre s’achève de manière très satisfaisante : une croissance organique proche de 3%, une marge opérationnelle de 13% et l'augmentation à deux chiffres de notre free cash-flow.

campagnes / création

(Etats-Unis) The Community crée le nouveau spot "Break-ups" pour Corona

Created out of The Community and directed by Skunk's Paul Minor, they show how one former couch potato has a talk with his sofa to say he's leaving to chase the sun and a dream and how another 9-to-5er tells his alarm clock, "It's not you, it's me" so he can hang with the sun and the moon.

(Royaume-Uni) "Are you ready to be moved?" - la nouvelle campagne de Virgin Media, signée BBH

BBH and Virgin Media celebrateUsain Bolt's 9.58 second 100M World Record, with unique 100 second film

(Royaume-Uni) BBH présente la vidéo de la campagne #WhatIReallyReallyWant pour Project Everyone

Project Everyone aims to share theUnited Nation’s global goals for sustainable development with all 7 billion people on this planet.

(Allemagne) La vidéo "Be my ValenTTine" de Razorfish pour Audi et Tinder a été primée lors des Automotive Brand Contest

Zu den Gewinnern zählt auch die Agentur Razorfish mit der Audi-Aktion "Be my ValenTTine". Pünktlich zum Valentinstag 2015 stellte die Digitalagentur den neuen Audi TT mit einem eigenen Profil auf Tinder ein und stellte ihn den Nutzern der Dating-App als potentiellen Traumpartner vor. Gemeinsam mit seinem Match verbrachte der Audi Traumwagen schließlich eine Probefahrt à la Valentinstag.

(Etats-Unis) Miller Lite : Programme détente pour cet été

All summer Miller Lite and DigitasLBi are creating ways for friends to relax together, reconnect and kick back.

prix / classement

(France) Le rapport d'activité de l'Oréal signé Verbe élu “site of the day” par CSSDesignAwards

Le rapport d’activité de L’Oréal, réalisé par l’agence Publicis Verbe, vient d’être élu « Site Of The Day » par les CSS Design Awards. Ce titre vient ainsi récompenser les équipes et mettre en avant les axes stratégiques choisis : page d’accueil confiée aux instagrameuses de la marque Nyx ; une conception « user centric », validée par des tests utilisateurs aux étapes-clés du projet ; un mix de contenus aux formats variés, en phase avec les usages actuels… Les CSS Design Awards mettent en avant les meilleurs sites Web internationaux et honorent la qualité du design, du code, des contenus et de l’expérience utilisateur.

recherche / études

(Etats-Unis) Tome Cinq du rapport de Spreadfast "Smart Social Report"

Over at Spredfast, we just released Volume Five of our Smart Social Report. (link to download here). Each quarter our research team analyzes social trends across key industries and social networks, and shares the findings in this report.

(France) L’ère digitale et l’entreprise selon Catherine Gros et Iannis Ait-Ali

Dans le dernier dossier Corporate de Stratégies, Catherine Gros, Vice-Présidente de Publicis Consultants et Iannis Ait-Ali, Directeur du développement, questionnent le nouveau paradigme de la conversation à l’heure de la digitalisation des stratégies de communication corporate. Face à ce nouveau défi, les entreprises doivent désormais privilégier le partage avec leur public pour créer de l’adhésion et de la confiance, comme en témoigne la réaction de Fleury Michon qui a invité l’ONG Foodwatch à venir visiter son usine pour faire face aux nombreuses critiques.

(Etats-Unis) MSLGROUP propose à l'industrie agro-alimentaire un guide en 6 points pour améliorer leur communication

PUBLISHES THE FUTURE OF FOOD COMMUNICATIONS: WINNING SHARE OF MOUTH IN THE CONVERSATION AGEBased on the need for a transformative communications model in the modern food and beverage industry, MSLGROUP has unveiled Six Communication Drivers for Winning Share of Mouth in the Conversation Age.

autres

(Etats-Unis) Kathy Delaney, global CCO, Saatchi & Saatchi Wellness pour Bestads Six of the Best

(New York) Bestads Six of the Best reviewed by Kathy Delaney, global CCO, Saatchi & Saatchi WellnessThis week's guest judge is Kathy Delaney, the global chief creative officer of Saatchi & Saatchi Wellness, based in New York.

(Etats-Unis) 5 aspects de Pokémon GO que les professionnels du marketing devraient prendre en considération

Pokémon fever, which has been relatively dormant since the early 00’s, is exploding back into pop culture with Pokémon GO. Masses of people are swarming parks and sidewalks and filling up social media with their cutest and weirdest catches.

(Etats-Unis) Evènements estivaux & Objets brillants: pour ou contre les promoji ?

As festival season is in full swing, the MLB season is in full swing (pun intended), and other major summer sports events are just around the corner (the PGA, Olympics, etc.), brands are toying around with their favorite things: shiny objects.

(Etats-Unis) En terre inconnue

As chance would have it, my father and I both spent our 30th birthdays as brand-new residents of Boston. We were also both executing career shifts at the time. His shift was into academia from a law career in Greece. The move was instigated by a vicious Junta that disrupted and misruled the country for seven years in the late sixties. Mine–by no stretch as controversial–was from a long run as a studio artist and professor, into a practicing designer.

archives

s'abonner à notre newsletter

réseaux sociaux

suivez-nous !
dernier tweet
  • #LikeaGirl & Small World Machines by @LeoBurnett as inspiration for viral marketing campaigns (via @YourStory) https://t.co/4xsml2mK6F
dernière publication facebook

new business

(Allemagne) PATRIZIA Immobilien mise sur Publicis Pixelpark more

Publicis Pixelpark prevails against well-known competitors in the pitch and is now the international lead agency of PATRIZIA Immobilien AG in Augsburg, one of the leading property investment companies in Europe.

événements/discours

(Allemagne) Razorfish bouleverse les codes créatifs des Cannes Lions

Daniel Bonner, CCO Razorfish and Will Sansom, Director Contagious Insider presented their data analysis of the Cannes Lions international Festival of Creativity in Berlin.

(Etats-Unis) DigitasLBi Chicago accueille Brand U pour une journée d'apprentissage et d'innovation more

DigitasLBi Chicago will host Brand U Events Chicago, a two-day summit featuring intimate panels focused on innovation with some of the industry’s leading executives.

nominations

(Etats-Unis) Erin Lanuti est nommée Chief Influence Strategist de MSLGROUP

WILL WORK WITH MSLGROUP AND PUBLICIS GROUPE LEADERS ON INNOVATIVE CROSS-GROUPE BUSINESS EFFORTSMSLGROUP has appointed Erin Lanuti as its first global Chief Influence Strategist reporting to Global CEO, Guillaume Herbette.

(Etats-Unis) Razorfish Health annonce la promotion de trois de ses directeurs clients

(Philadelphia) Razorfish Health Announces the Promotions of Three Account LeadersPromotions demonstrate agency commitment to strategic thinking and client-focused delivery excellenceRazorfish Health, a uniquely-integrated health marketing agency, announces the promotion of three individuals on the Account Management team. Lisa Turzio has been promoted to SVP, Group Account Director, Sarah Bast to VP, Group Account Director and Erica Schneider to VP, Account Director. In these new roles all three will continue to report to Karl Tiedemann, EVP, Account Services.

logo publicis groupe
logo flash

Le site nécessite un lecteur flash Adobe
Veuiller cliquer ici pour le télécharger.

This website needs a Adobe flash player
Please click here to install.